Mentor
Iedere klas heeft een of twee mentoren. De mentor is het eerste aanspreekpunt bij zaken die niet direct het vak betreffen. De mentor houdt de studieresultaten in de gaten en bespreekt alle zaken die belangrijk zijn om zich op onze school prettig te (blijven) voelen. Hij heeft in de brugklas havo/vwo masterclass en havo/vwo Expeditie een contactuur per week, in de atheneumbrugklas twee uur en in de gymnasiumbrugklas is dat 1,5 uur per week. De mentor van de 2e klas en hoger heeft één contactuur per week. Tijdens deze uren kunnen zaken aan de orde komen die de hele groep betreffen, maar de mentor kan ook besluiten individuele gesprekken met leerlingen te voeren. Er wordt door de mentor contact onderhouden met ouders, teamleider, vakdocenten, etc. Bij dit contact staat altijd het belang van de leerling voorop. In de bovenbouw heeft een mentor de zorg voor ongeveer tien tot veertien leerlingen. In het rooster staan een of twee contacturen voor begeleiding.
Teamleider
De teamleider is verantwoordelijk voor een afdeling, draagt bij aan het beleid en ondersteunt de mentoren van de afdeling in hun begeleidingstaak. In praktische zin is de teamleider ook een begeleider; soms is de teamleider beter bereikbaar dan een mentor en fungeert dan ook als tweede opvang. De teamleider houdt zich daarnaast bezig met leerlingen die extra aandacht nodig hebben vanwege absentie, gedrag, of die ondersteuning nodig hebben bij het oplossen van een conflict. Verder onderhoudt de teamleider contacten met ouders en basisscholen.
Rector
Voor het onderwijs en de begeleiding op het TBL is de rector verantwoordelijk. De rector heeft vooral contact met de teamleiders en de vakdocenten.
Vakdocent
Hij/zij begeleidt leerlingen op zijn vakgebied. Het gaat hier om studiebegeleiding. De vakdocent is verantwoordelijk voor het aanleren van kennis en (studie)vaardigheden die voor zijn vak van belang zijn. De vakdocent draagt samen met de leerling zorg voor de vorderingen.